tisdag, februari 03, 2009

Smålänningar på besök i Singapore


Ida och Ella har väntat och väntat och väntat... och i dag så kom äntligen Farmor och Farfar på besök igen. Mottagning på Changi med svensk flagga som sig bör! Nu blir det bus och lek fram till helgen innan Farmor & Farfar åker på liten semesterrunda till Thailand.


Idag har pappsen även hunnit med årets CNY Lo Hei lunch, detta året på Hotel Royal. Efter åtta mer eller mindre kufiska rätter var det dags för... LUCKY DRAW! Jag var ju lite 'sur' för att jag inte vann något på årets julbord då det stod PS3:or på spel. Nu fick jag min revansch... nästan...

Visserligen vann jag ett gigantiskt stort skepp fyllt med godsaker (trodde jag)... Det visade sig dock vara den ena konstiga kinesiska burken efter den andra... Honungsvinäger, Hönsbuljon med bönor i, hönsbuljong utan bönor i... Nåja, jag vann i alla fall - Gong Xi Fa Cai!

Inga kommentarer: