onsdag, oktober 22, 2008

'Down Under' turist?


Inte riktigt, men efter tre fullpackade dagar med kundmöten och presentationer så blev vi idag klara innan det blivit sen kväll så det fick bli en liten "turistvandring" genom Sydney city ner till 'Sydney Harbour' och det lite sisådär världskända 'Sydney Opera House' och den minst lika landmärkes-kända 'Sydney Harbour Bridge'.

Landet 'upp & ned' är på väg mot sommar, men denna veckan har det dragit in värsta höstvädret... det regnar, blåser och temperaturen orkar sig knappt över 20 grader. Å andra sidan tillbringar jag dagens alla ljusa timmar i ett mötesrum så då kan ju väderleken kvitta. Utom just ikväll då jag lyckades pricka in en timmes regnuppehåll...
En liten reflektion som slagit mig när jag promenerat till och från 'Angel Place' (där vi håller alla kundmöten) och mitt hotell 'Four Points' är att Sydney måste tillhöra toppskicket i världen i den inofficiella tävlingen "flest-antal-kostymklädda-män-som-småspringer". Lite grovt överdrivet så har alla kostym på sig... och när jobbet är slut verkar det desutom som om alla går till närmsta pub och sveper ett par pilsner innan de småspringer vidare... härliga 'blokes', dessa 'aussies'!

Inga kommentarer: